Min forskning

Lärdom nr 1: man skriver inte långa inlägg. För ju längre de är desto mer förbannad blir man om något strular när man ska publicera dem…Så nu delar jag upp varje liten del i olika inlägg istället och detta handlar om min forskning…

Min forskning går super! För er som inte riktigt har klart för er vad jag håller på med, så skrev jag en artikel på vardaglig svenska till tidningen Sverigekontak. Ni kan läsa den på http://www.sverigekontakt.se. Det är det senaste numret (nr 1 2013). Sverigekontakt är en ideel organisation som främjar det svenska språket i världen. Jag träffade organisationens generalsekreterar Lars Bergman, samt ordförande Bo Ralph, på en svensklärarkonferens i Canberra för lärare från Australien och Nya Zeeland i november 2012, där jag medverkade för att prata om onlineundervisning i den kompletterande svenka undervisningen. Så där kan ni läsa och få lite hum om vad jag gör, om ni vill.

Om jag blir lite mer teknisk, så håller jag för tillfället på att analysera all min data. Det är kul och det går sakta framåt, mer tänker jag inte trötta ut er om det.

För övrigt fick jag in många presenationer i slutet på förra året. Först presenterade jag min forskning på min fakultet i oktober, därefter på en internationel konferens på mitt universitet, därefter i Canberra och slutligen på mitt gamla universitet i Växjö, numera Linneuniversitet, där jag pratade med mina gamla föreläsare!

Nu ser jag fram emot att presentera på en konferens i Singapore i juni (där farfar ska följa med och vara barnvakt) och sen direkt till Dublin (där moster ska vara barnvakt) innan det blir semester i Sverige igen!

End of chapter, låt oss se om plattan åker in i väggen efter jag klickat publicera…

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

