Blast from the past!

Sitter på jobbet, det är fredag och klockan är 16.50. Lite väl sent för att jobba på en fredag, men jag började inte förrän kl. 13 och jag ska äta middag med Svenska skolan i Sydney ikväll kl. 19 så kan lika gärna jobba fram till dess. Var nyss borta och pudrade näsan, och på vägen till mitt kontor fångar något i ögonvrån min uppmärksamhet. Någon har skrivit något på en whiteboard utanför mitt rum, det står något om Rolf. Rolf N någonting. Jag stannar, vilket sammanträffande, min pappa heter ju Rolf N +nånting! Och vad handstilen påminner om min pappas…och när jag läser det ordentligt, så ser jag så klart att det ÄR min pappa =) Där ser man! Jag låter det stå kvar, får se hur länge det får stå kvar där.

image

När vi ändå är inne på mitt kontor så kan jag visa att det ser ut så här där jag sitter. Fast jag behöver uppdatera fotona och teckningarna tror jag, Charlies artistiska förmåga har gått långt de två åren jag suttit här.

image

Växten i hörnan köpte jag min första dag på kontoret. När man får ett rum (som man delar med andra) så börjar man på botten. Vill man ha ett eget skrivbord så hamnar man i ett rum utan fönster (som mitt). När man varit med ett tag blir man uppgraderad och jag fick det erbjudandet för ett tag sedan men tackade nej. Jisses, jag orkar inte flytta på alla mina prylar nu när det bara är ett år kvar! Dessutom är jag uppe så sällan. Och här under ser vi min bokhylla och min chokladburk. Chokladburken köpte jag också på min första kontorsdag, och jag undrar om den kanske precis hinner tömmas innan jag slutar? Beror på hur kall vintern blir tror jag.

image

image

Nej, jobba var det ja…

tjena

1 Comment

Filed under Om allt och inget

One response to “Blast from the past!

  1. Jenny

    Jag minns din växt 🙂

Leave a Reply

