En helt vanlig tisdag

En bild säger mer än 1000 ord. Därför kommer här bildserien “En helt vanlig tisdag. Del 1: Morgonpromenad”.

Bild 1: Vi vaknar och Charlie äter frukost innan vi går till skolan. När jag släppt av henne vid skolan ska jag ut och gå.  Det är strålande höstdag med 23 grader, och i mp3-spelaren lyssnar jag på Hypnotisören av Lars Kepner.

morning walk 1

Bild 2: Efter att ha gått längs med Military Rd svänger jag av till höger efter polishuset. Då hamnar jag i industriområdet. När jag kommer ut på andra sidan är jag framme vid MM’s Beach, där jag tar av till höger.

morning walk 2

Bild 3: Jag går längs med stranden. Strålande dag, men långt borta ser jag tunga regnmoln som gör att vattnet skimrar som guld i solskenet. Några paddle board surfare, några vanliga surfare. Jag knatar på. Eriks son har precis försvunnit. Passerar Charlies framtida skola på höger sida och börjar gå mot Port Kembla beach.

morning walk 3

Bild 4: Nästan framme vid Port Kembla Beach. Ser den fina volvon. Tänker att den måste jag ju fota, nu när jag har kameran med mig. Går vidare längs med backarna vid “vår” strand. Ser en rolig skugga i himlen från ett moln. Benjamin är fortfarande borta, jag börjar misstänka Erik. Kanske har han utövat självhypnos? Svänger in på vår gata. Nu är det bara ner för backen sen upp för backen så är jag hemma. Men när jag kommit ner, och innan jag kommit upp, måste jag bara fota skräpsamlarhuset. Där är nog 30 diskmaskiner i den trädgården.

morning walk 4

Bild 5: Sista biten. Till höger ser jag gångvägen som går rakt ner till stranden. Och fyra hus innan vårt går jag förbi rivningsobjektet som såldes för drygt 1.8 miljoner häromveckan. Bortom renovering, bara att riva. Och fullt med asbestos, så det kommer kosta att riva det med.  Sen är jag hemma. Erik Maria Bark har börjat hosta. Undrar om det är för att det är han som rökt under självhypnosen i köket? Får väl se imorgon när det blir fortsättning på nästa promenad. Nu är det dags för kaffe och frulle.

morning walk 5

Leave a comment

April 9, 2013 · 16:54

Leave a Reply

