Razzamatazz

Igår kväll var vi och tittade på en show som heter Razzamatazz. En show med en magiker, en komiker och två dansöser som vi fått fribiljetter till. Vi hade inga förväntningar alls, visste inte ens att showen var igång förrän dagen innan när vi fick biljetterna, men vilken bra föreställning! Riktad mot barn 4-15 år skulle jag gissa, men lika rolig för föräldrana. Dansöserna var typ Rio-style, iklädda små bikini och massor av fjädrar. Charlie tyckte verkligen att det var spännande att se när de dansade. Magikern gjorde bra trick, trollade fram fåglar och trollade bort burar och stack knivar i en kvinna i en låda. Men komikern var ändå bäst, han var tokrolig för ungarna, och Charlie fick gå upp på scenen för att hjälpa till! Hon var jätteduktig. Hon och två andra pojkar fick komma upp och sen dansade de på scenen och hjälpte honom när han gjorde “löjliga” trix. Jag skrattade så tårarna rann när han fick igång dem med dansandet, och jag hörde kvinnan på raden bakom säga att det var det roligaste hon sett på länge. Efteråt blev det middag på restaurang innan vi kom hem igen.

Tror inte jag skrivit om det innan, men jag fick ett stipendie för ett tag sedan! Eller jag kommer att få snarare, utdelningen är i augusti i Västerås i Sverige. Ett stipendie från SWEA International (Swedish Women Educational Association, inc.). Såååå roligt!! Man kan läsa mer om det här http://www.swea.org/sweainternational/stipendierask___5673.aspx

Ikväll har jag varit på styrkepilates. Tredje veckan på raken! Förra veckan hade jag träningsvärk som höll i sig i fyra dagar så vi får se hur det går den här gången. Nu ska jag gå och sova och läsa nån dålig bok som inte kräver några hjärnceller. Det behövs, hjärnan går fortfarande på högvarv varje dag i detta skede av avhandlingsskrivande.

Godnatt allesammans!

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

