Idag har jag skickat in en del av min avhandling till mina handledare. Det var 10,000 ord långt – 19 sidor. När avhandlingen är klar ska den vara runt 80,000 ord. Jag har slitit som en kalv med att få in det idag, så det känns skönt att ha gjort det. Handlar om vilka mål föräldrar har med svenskundervisningen, vad de tycker det är viktigt att barnen lär sig och varför. Efter en veckas intensivt arbete ser mitt skrivbord ut så här:

image

Eller ja, ska jag vara ärlig så ser nog mitt skrivbord ut så där mestadels av tiden!! Haha.

Igårkväll åt vi hemmalagat maroccanskt till middag, helt improviserat och jättesmaskens! Det blev “slow braised chicken”, kyckling som lagades under 5 timmar på låg värme i en sås av krossade färska tomater, kanel, kardemumma, chili, koriander och morot. Till det hade vi en kikärtssallad med potatis: stekt potatis och kikärtor som värms på spisen i grönsaksbuljong tillsammans med kanel, vitlök, lök salt och peppar, och tillslut färsk koriander. MUUUUUUUUMS!

image

Nähä, ska slänga i mig en kopp kaffe innan det bär av till simskolan

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

