Visitkort, dansuppvisning och Pippi på engelska

Åhhhh, nu börjar det närma sig! Senaste kapitlet som skickades till handledarna godkändes, så tick på den – det är färdigt. Kladden för presentation nr 1 är färdig, så tick där också. Nu ska den poleras och inövas och nästa presentation ska göras. Imorgon ska det jobb-jobbas (riktigt jobb liksom) och sen är där en del inköp att göra innan jag åker. En sak i taget, en sak i taget!

Idag fixade jag också visitkort. Hade inte tänkt på det tidigare, och gillar egentligen inte visitkort men handledaren rekommenderade det så jag skaffade några simpla. De är i tryck så jag får väl dem om några dagar.

Sen bär det av på söndag! Först till Singapore där vi är framme söndagkväll. Måndag-torsdag är det konferens från 7.30 på morgonen till 19 på kvällen. På fredagen direkt till Dublin, framme på lördagen. Sen kommer syster yster på söndagen. Måndagen är min enda lediga dag och då ska vi till Guiness factory! Sen är det konferens för mig tisdag-torsdag, och torsdagkväll går planet till Köpenhamn. Miss i nassen blir det att ta sig direkt till Osby camping för riktigt midsommarfirande! Ser fram emot svenska jordgubbar, nypotatis och sill. Där stannar vi två nätter till, innan vi äntligen kommer landa hos Angelica i Tyringe och får en chans att liksom andas ut, att känna att vi är framme. Sen rör jag mig inte på ett tag. Jag kommer sitta där i en zombiestate några dagar och stirra in i väggen 😉

Idag fick Charlie en ny stereo av sin pappa ljudteknikern. Det betyder att hon har inte fått nån liten bandspelare, utan förstärkare, högtalare och hela schabraket. Om ni lovar att ignorera förödelsen i hennes rum så kan ni se henne rocka loss till sin favvissång “Rocket” av Sin Sisco. Se till att ljudet är på, hon skrålar för kung och fosterland!

På tal om hennes stökiga rum, så finns det verkligen en bra fördel med att lämna mannen hemma när man ska åka utomlands – man behöver inte städa innan man åker! Annars vill man ha fint när man kommer hem, men det kan jag skita i fullständigt, hehehe. Ni ska se att huset kommer vara tiptop när jag kommer hem i juli ändå =) Men stökeriet ni ser i Charlies rum har hon faktiskt lyckats åstadkomma helt själv under en hel dag hemma!

Och sist men inte minst, en språkuppdatering: På torsdag är Sveriges nationaldag. Då ska barnen på charlies skola göra chokladbollar, måla svenska flaggor och titta på Pippi. Just det, jag har lyckats få tag på Pippifilmerna dubbade till engelska! Det trodde jag Charlie skulle uppskatta jättemycket. Hon kan ju aldrig titta på Pippi med sina vänner här eftersom filmerna är på svenska, så jag trodde hon skulle tycka det var kul att visa dem. Men när jag berättade för henne att jag hade dem på engelska blev hon riktigt upprörd. Hon ville att de skulle ju vara på hennes språk!

Nu ska jag jobba vidare innan det är dags för Game of Thrones. Kram och hej!

Leave a comment

June 3, 2013 · 19:49

Leave a Reply

