Nu är livet mest stressigt!

Japp, nu börjar det dra ihop sig. Det är fredag lunchtid och på söndag morgon kl. 04 åker vi härifrån. Charlie är hos nana och farfar och jag panikpolerar mina presentationer och övar in dem. Huset ser ut som “#”= , och jag med för den delen. Jag har pyjamasen fortfarande på mig och kaffemaskinen går på högvarv. Packat har jag inte påbörjat än men jag hade vett nog att slänga in en maskin tvätt så jag har lite rena kläder med mig (gick också ut häromdagen och köpte en ny “konferensgarderob”. Nästa paus blir att hänga upp tvätten också.

Presentationerna är nästan klara. Jag övar och övar så det blir 20 minuter intensivt talande med mig själv högt i köket och sen 10 minuter paus där jag flyr ut i intervärlden. För numera har jag ju ett twitteraccount, ett facebookaccount, två bloggar och ett instagramaccount! Det är ju löjligt….jag får göra något åt det. Sen, när jag har tid.

Nej, nu har nog den här pausen tagit slut. Så här ser en stressig Janica ut. Jag borde nog inte lägga upp ett sånt oimponerande foto på mig själv på nätet, men jag tänker att jag kanske får lite mer empati när jag kommer till Sverige då, kanske kan jag förebygga konflikter som kan uppstå när folk talar med mig och jag antingen inte svarar alls eller svarar att “language is a social construct embedded in relations of power” eller “students use flexible bilingualism to construct multimodal practices”. För efter lördag kommer det inte bli lugnare utan då steppar vi upp tempot ett par grader under Singapore konferensen (International symposium on bilingualism) och Dublin konferensen (AILA-JRM, Applied Linguistics)…..

image

Kaffet är slut i koppen också…

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

