Hur dags börjar morgonen?

Nu är vi hemma! Känns konstigt…saknar Sverige, Angelica, Micke, barnen, allihopa…

Vi landade kl. 6.40 (australiensisk tid) på morgonen. Då hade vi redan varit vakna sedan kl 23 på kvällen innan så när vi kom hem så somnade jag och Charlie rätt hårt och sov fyra timmar eller så. Det var svårt att komma upp igen när Jono väckte oss, men väl uppe så var vi ok. Granntjejerna kom ner och lekte efter skolan, nana kom efter jobbet och vi åt lite tårta. På kvällen beställde vi pizza enligt Charlies önskemål och redan vid 20.30 eller så sov vi som stockar igen.

Det resulterade i att vi vaknade kl. 02 och sedan dess har vi spelat spel, tittat film, ätit pizzarester, druckit te och varm choklad och spelat datorspel. Nu är klockan strax efter 5 och jag börjar fundera på när natten slutar och morgonen tar vid? Jag har med vilje låtit bli kaffet i natt, utifall att jag liksom skulle gå tillbaka till sängen. Men nu undrar jag OM jag kommer gå tillbaka till sängen, eller om jag helt enkelt kör på nu, och försökre klämma in en vilostund mitt på dagen istället? Ska jag då liksom gå och duscha nu? Göra mig iordning och dricka kaffe? När börjar liksom morgonen? Kl. 5? Eller när solen kommer upp (det är inga tecken på soluppgång än)? När tuppen gal, vilket han gjorde kl. 2.15 i morse?

Tror jag gör kaffe nu…

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

