Innebandy

Åh, vilken stolt mamma jag är idag! Charlie har varit och spelat innebandy, och hon var SÅÅÅÅÅÅ duktig, trots att hon höll på att göra självmål. Två gånger. =) Jag är inte bara stolt för att hon är så stor att hon tränar lagsport, utan jag sträcker lite mer på nacken eftersom att det trots allt är en svensk sport.

Intresset började väl mest i vintras och somras när hon sett Johanna, hennes 14-åriga kusin, spela i Sverige. Så när vi var i Sverige så köpte jag två klubbor och några bollar till henne. Även om jag visste att sannolikheten var liten att det fanns innebandyklubb i Wollongong så googlade jag i alla fall – och hittade en! Den är ny, den har bara funnits i fyra år. Men jag mailade dem, förklarade läget om min lilla femåring (och hennes begränsade erfarenhet av innebandy) och de svarade samma dag att de faktiskt var på väg att starta upp en grupp för under 12-åringar bara om ett par veckor! Vilken röta alltså…men visst var jag lite nervös, enligt hemsidan skulle det vara 7-12-åringar och Jono var övertygad om att alla skulle vara pojkar (som spelar landhockey). Det gör inte oss något att medspelarna är äldre och pojkar, men det var nog mest att hon liksom skulle hitta lite kompisar där också. Och att andra skulle vilja passa till henne, inte tänka att hon är en hopplös femåring, typ. Men det första vi ser på parkeringen är två små tjejer i Charlies ålder med innebandyklubbor i handen! Totalt var där ett tiotal barn och fyra eller så av dem var i Charlies ålder, några ett par år äldre och ett par som nog var närmare 12. Först var hon nervös och jag var tvungen att gå ut på planen med henne, men efter två minuter var hon i full fart. Hon spelade och dribblade så svetten rann. Först var det passträning etc innan de spelade en match. Charlie var i det röda laget men hon brydde sig mindre om vem hon försökte ta bollen från, och brydde sig ännu mindre om vilket mål hon siktade mot….så två gånger sprang hon för fulla muggar mot sitt eget mål och försökte sätta den innan en av hennes lagkamrater hann stoppa henne =) När träningen var slut såg hon ut som en tomat i huvudet (foto kommer), och det första hon säger är “mamma, kan vi komma igen”. Klart vi kan Charlie, om en vecka. “Hur många nätter är det?” Sju. “Kan du visa på dina fingrar?” =) Fina tjejen… =)

Stora tjejen är hon också. Två morgnar på raken har jag fått frukost i sängen. Inte så värst jättefancy, fruktsallad båda dagarna, men ändå!

Förra helgen var jag förresten på “baby shower spa weekend”! En av mina bästa vänner ska ha barn och för några månader sedan satt vi och planerade att vi skulle göra något ihop. Först ville vi åka utomlands tillsammans men det var ingen som hade tid till det, så förra helgen åkte vi upp till Blue Mountains två nätter istället. Checkade in på riktigt fint lyxhotel, var ute och åt riktigt fina middagar på en av Blue Mountains finaste restauranger, satt i hotellobbyn och drack cocktails (ja, mocktails till den gravida så klart), hyrde in-house movies, var på massage, shoppade, shoppade och shoppade…vilken helg alltså…Jag ska lägga upp lite bilder.

Dags att lägga Charlie sen ska jag titta på En gång i Phuket. Fick den med en tidning jag köpte när jag var i Sverige!

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

