Semester

Jag vill åka på semester! Men jag vet inte vart jag vill åka…funderar på hur mycket tid jag kan ta till att åka på semester och vad jag egentligen vill göra när jag är på semester. Jag tänker att jag egentligen inte har tid att ta ledigt mer än en långhelg, eller en vecka max (jag har trots allt varit utomlands i mer än tre månader det senaste året). Så då är frågan hur långt man kan åka när man bara har så kort tid. Känns lite för kort tid för att åka för långt bort. Indonesien? Men räcker verkligen en vecka då? Fiji, samma sak. Nya Zealand? Darwin? Cairns?

Men om jag åker till något av de här ställena, så vill jag så klart utforska. Jag har aldirg varit i Northern Territory, så åker jag till Darwin så vill jag ut i outbacken. Men samtidigt vill jag åka på en semester där jag bara kan ligga vid poolsidan och läsa en bok…eller vill jag det? Åka till Dominikanska republiken (bilden ovan) och ligga i en hängmatta…Men om man åker så långt som till Dominikanska republiken, då vill man väl göra mer än läsa en bok på stranden vilket man lika gärna kan göra hemma? Lord Howe Island kanske, en liten ö några timmars flyg öster om Sydney? Alice Springs?? Men det är ju knappast en ”ligg-på-stranden-och-läsa-en-bok-resa”.

Förr tog man en charterresa till Kanarieöarna. Låg vid poolkanten på dagarna och gick på restaurang på kvällarna. Bara turister överallt. Är det vad jag är ute efter? Eller kanske en helg i Blue Mountains? Där skulle jag kunna ta det lugnt, men där är inte lika mycket roligt för Charlie. Vid Gold Coast där det finns en himla massa nöjesparker där Charlie kan åka karusell? Men det tänker jag är bättre om nått år eller så, när hon är lite större och får åka fler karuseller.

Det är ju själva f#¤ att det ska vara så svårt att bestämma vart man vill åka på semester!

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

