Microvågsugn

Vi har levt utan micro i tre månader nu. Utan några problem alls! Den enda gången vi ibland känner att den hade varit bra är när vi ska äta varma rester, speciellt pasta. Pasta är lite klurigt att värma på spisen eller ugnen. Men det går det också! En av Charlies favvisfrukostar är mackor med smält ost, men det kan man också göra på stekjärn.

Det var inte så att vi bestämde att vi inte skulle ha en micro, utan det slumpade sig så att den gamla gick i sönder (och blev en halloweenoutfit). Sen skulle vi köpa en men vi blev aldrig färdiga till att åka och handla, sen tänkte vi fixa en till jul men det glömde vi. Nu är det mitten av januari och vi har fortfarande ingen micro.

Det som slår mig mest är hur ofta jag faktiskt använde micron, i jämförelse med hur sällan jag faktiskt efterfrågar den nu. Jag använde micron varje dag, men jag kan inte minnas vad jag använde den till?

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

