Zombiebröllop

Jag hade världens konstigaste dröm inatt…Så här gick den till:

Jag och Jono satt på verandan på framsidan. Då ser jag en massa människor gå runt på gatan utklädda till zombies. Lastbilar börjar också köra förbi med partybord och stolar, dekorationer o.s.v Inte så värst snygga dekorationer (och jag tror borden var riktigt fult gröna!) men jag minns att jag sa till Jono att wow, det är ju precis så man ska gifta sig! Lura gästerna att de ska komma på en maskerad-zombiemiddag, alla måste vara utklädda. Sen mitt i hela alltet gifter man sig, utklädda som zombies! Coolt, tyckte jag i min dröm.

Då helt plötsligt kommer folk för att hämta mig. Det visar sig att de har skaffat zombieklänning till mig och att jag ska vara en av gästerna på partyt! Klänningen, återigen inte så värst snygg, påminner om en bröllopsklänning. Jag minns i min dröm, att jag flera gånger runt Halloween plöjt second hand butikerna för att hitta en gammal cool bröllopsklänning för att klä ut mig till zombiebrud, men hittar aldrig en bra (den biten är dessutom sann, det har jag gjort flera gånger). Nå, de har hittat en klänning och jag klagar inte. Men nånstans börjar jag ana att det kanske är överraskningsbröllop för mig! Att jag ska gifta mig! Jag tror jag frågade någon av alla tjejerna (jag minns inte vilka de var, men de kan inte ha stått mig så rysligt nära) om jag skulle gifta mig, men hon var hemlighetsfull. Sen gick vi förbi några främlingar som hade picknick på marken. Jag sa att jag skulle på zombieparty till dem, och då kläckte de ur sig “grattis, det är du som ska gifta dig!”. Tydligen hade ryktet spridits och det var allmän kännedom om mitt överraskningszombiebröllop.

Jag och tjejerna gick in i ett hus med ett rum där det var fullt med tjejer. Jag förstod att det var min möhippa (på samma dag som jag gifte mig) och att det var här jag skulle göra mig i ordning. De satte mig ner för att sminka mig (ansiktsmålning alltså, det var ju trots allt zombiebröllop). Helt plötsligt öppnas dörren och in kommer fem personer i samma outfits. De är alla tre klädda ungefär som trollkarlar (såna man ser uppträda på scen) med hög hat, och de var mina brudtärnor. Jag ser att en är Yennie, och jag blir så glad att hon kom till mitt överraskningszombiebröllop! Jag tittar på de andra. Jag vet i drömmen att jag känner dem, men jag vet ändå inte riktigt vilka de är. En av dem, en kille, känner jag igen jätteväl men det är inte förrän jag letar efter Sandra bland ansiktena, som jag minns att killen är Freddy. Sandra var inte där, och jag minns att jag tänkte att det kanske inte är så lätt att komma när man har en liten hemma…

I alla fall så lyckades de australiensiska tjejerna (innan trollkarlsgänget kom) inte så väl med sminket, så Yennie tog över. När sminkningen var färdig måste vi skynda oss, tydligen skulle ceremonin börja om fem minuter. Jag är som de flesta vet aldrig sen, så jag började få panik. Men när jag är på väg till parken där ceremonin ska börja, tänker jag för mig själv att en brud faktisk SKA vara sen.

Sen vaknade jag.

Mycket märklig…

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

