En av världens vackraste platser

Dagen började med frukost ute. Sen åkte vi på utflykt till Big Rock. Big rock är en naturlig pool som bildats där vattenfall och ån rinner ner för bergen. Man parkerar bilen vid botten av bergen här utanför Wollongong och beger sig sen på en ca 40 minuter lång bush walk till detta fantastiska ställe. Första gången jag var där var 2003, första gången i Australien, när Jono tog med mig dit. Där är fullt med stora stenar och klippor och en gigantisk sten (därav namnet) som man kan hoppa från ner i poolen i mitten. Den har genom åren blivit jättedjup och jag tror inte ens man kan nå botten om man försökte. Vattnet är kallt, det är bergsvatten som rinner neråt, men ack så förfriskande. Sötvatten, klart och krispigt. Jag glömde min häftmassa till öronen så det blev inget hoppande för mig men jag kunde ändå svalka mig så länge jag höll huvudet över vattnet.

Charlie följde med pappa runt den stora stenen (som pappa för övrigt hoppade ifrån) till det lilla vattenfallet precis bredvid. Där kan man åka kana på vattnet ner i poolen och är ett hopp på 1.5-2 meter. Första gången Charlie åkte gick jättebra. Pappa åkte först och sen var han i vattnet ifall nått skulle hända. Andra gången gick inte lika bra (video kommer). Då vände hon sig först på magen, och sen fastnade hon med benen så hon slog runt och damp med huvudet först ner i vattnet! Hon blev lite skraj men det dröjde inte länge innan hon var uppe och hoppade från den lilla avsatsen bredvid igen.

Fotona kommer postade direkt från mobilen

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

