Australiensisk easter hat parade

image

Ja, fråga mig inte var det kommer ifrån, men varje år har alla australiensiska skolor en “easter hat parade”. Då gör (tydligen) barnen sina egna hattar som ska vara påskinspirerade, och sen går de runt i en ring i skolans aula och visar upp dem för varandra och för mammor och pappor. Hattarna görs inte i skolan utan hemma. Vad hattar har med påsken att göra har jag inte en aning om. Så imorgon är det dags för min och Charlies allra första påskhattsparad – någonsin. Pappa har inte varit hemma så han var inte till mycket hjälp. Jag och Charlie har inga referenser som helst att förhålla oss till, så det var bara att köra järnet när hon designade sin egen hatt till sin nya karaktär – the queen of easter. Från början hade denna vackra hatt dessutom ägg som stack ut via färgglada pipetter på toppen vilket jag anser gjorde hatten ascool. Hon var tyvärr inte lika imponerad så vi fick ta bort dem igen, och bygga ett fågelbo däri istället till påskkycklingarna…tja, vad ska man göra liksom? Idag när jag hämtade henne i skolan var hon för övrigt super duper exalterad, eftersom hennes lärare sagt att de dessutom kan klä ut sig!! Jag frågade jono och han hävdar att vad han erfarit så klär man aldrig ut sig. Men Charlie svär på att hennes fröken sagt att de kan göra det, så då fick vi bli lite kreativa igen. Därför har hon nu också designat en av mina gamla tröjor. Ja, vi får väl se imorgon hur hennes outfit passar in – eller inte – i den australiensiska påskhattsparaden.

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

