Hipp hipp hurra för imorgon är Johannas födelsedag!

Imorgon fyller finaste Johanna hela femton år. Var har den tiden tagit vägen? FEMTON ÅR!!!! Förra helgen hade hon konfirmations- och födelsedagsfest. Hon hade önskat sig pengar, pengar som hon ville använda till en flygbiljett för  att komma och hälsa på MIG!! Men jag var lite nojig över biljetterna, för hon ville komma i december, högsäsong, fullbokat o.s.v. Så efter överläggning med syrran bestämde vi att vi fixar biljetten i förväg, så det gjorde vi! Så sist av alla paketen på festen (jag var med via telefon) så fick hon också biljetten. Den 12 december flyger hon (SJÄLV!!!!) och landar i Sydney 13 december. Hur det här nu ska gå till rent praktiskt skriver vi om en annan dag…I alla fall så har planerna börjat smidas, funderingar kring vad vi ska hitta på. Ni som varit här och hälsat på, vilket tyckte liksom ni var roligast att göra? Hon är här över jul och nyår så det går åt några dagar till det, så vi kommer inte hinna med allt på min lista, men jag väljer bland saker så som Blue Mountains (med övernattning och the Jenolan Caves), camping söderut längs kusten eller innåt landet, Sydney (Luna Park, Taronga kanske, akvariet kanske), Big Rock, kanske en minisemester nån annanstans (Melbourne, Queensland…), Symbio…Nyår hade jag bestämt skulle vara i Sydney men nu blir det osäkert, där är inga hotelrum kvar!!! Men speciell kommer nyår bli i alla fall, hur det än spelas ut.

Allt är bra här hemma. Charlie har två lösa tänder (framtänderna nere) och har fått så kallade shark teeth, vilket innebär att de riktiga tänderna redan kommit upp bakom mjölktänderna. Hon börjar bli rätt duktig på att läsa nu också. Jono är allt som vanligt med, och mig också. Ofantligt stressad för tillfället med avhandling, jobb och familj, men det går ändå. Igårkväll var jag ute med det svenska tjejgänget så idag har jag varit lite dammig…Trots att jag hade förhandlat mig till en sovmorgon vaknade jag 7.45 och kunde inte somna om, fastän både Charlie och Jono sov. Så när Charlie kom intrillande i sovrummet 8.30 så var jag redan fullt vaken, om än samtidigt trött, så det var bara att pallra sig upp. Sen har det varit full rulle hela dagen, marknad i morse, köpa ny cykel till Charlie, ut och cykla, åka till tippen…Så jag är rätt så säker på att jag inte kommer lyckas hålla mig vaken ikväll när jag läser bok för Charlie, utan jag kommer nog slockna jag också. Tog ut linserna och på med pyjamasen i förebyggande syfte =)

Godnatt med er

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

