Kråke

Det här har jag menat att skriva i flera månader, men nånting kommer jämt emellan och jag glömmer bort det. Nu (istället för att skriva på avhandlingen 😉 ) gör jag det istället!

I julas fick Charlie två ljudböcker av Jenny, Klara och Matilda: Kråkes vinterbok och Kråke i skogen.

Det dröjde några månader innan hon ens ville testa dem, hon ville bara lyssna på gamla vanliga Pettson och Findus eller Mamma Mu, som gått varv i ett halvår minst. Men så en kväll för länge sedan lyckades jag övertala henne. Och vilken hit det blev! Varenda kväll nu, i flera månader, har hon lyssnat på dessa Kråke-böcker om och om och om igen (istället för Pettson eller kossan). Bäst är tydligen Kråkes vinterbok som hon lyssnar på mest, kanske för att hon drömmer sig tillbaka till vår underbara vinterresa till Sverige? I alla fall, så vill jag bara skriva vilken hit de var, och TACK till Jenny, Matilda och Klara, för denna input som verkligen hjälper Charlies svenska 😉

Janica

Leave a comment

Filed under Om allt och inget

Leave a Reply

